In Newsy

W niniejszym tekście chcieliśmy wrócić do wątków, które poruszyliśmy już w naszym wspólnym tekście „Adwokaci powinni sprawić sobie dłuższą kołdrę” oraz w pierwszej części naszych rozważań, w której opisaliśmy dodatkowe źródła finansowania działań samorządu.

W drugiej części opisujemy zarys kilku projektów, które uważamy za pożyteczne dla adwokatów i które chcielibyśmy zrealizować przy pomocy środków pozyskanych w ramach dodatkowego finansowania.

Mamy nadzieję, że dzięki temu tekstowi poznamy Państwa opinię na temat naszych pomysłów, a po wyborach w Izbie Adwokackiej w Warszawie w dniu 23 kwietnia br. – będziemy mogli je zrealizować, ulepszone o Państwa uwagi.

 

Część 2: Na co wydawać pozyskane środki

Promocja adwokatów i Adwokatury.

Od miesięcy zajmujemy się działaniami związanymi z promocją adwokatów i Adwokatury. W czerwcu 2015 r. przeprowadziliśmy akcję Adwokat. Nikt nie zrobi tego lepiej, a następnie współpracowaliśmy z adw. Anisą Gnacikowską przy organizacji ogólnopolskiej akcji „Zapytaj adwokata„.

Ostatnio byliśmy na spotkaniu w Łodzi, poświęconym właśnie komunikacji w Izbach Adwokackich i promocji usług adwokackich. Jedną z konkluzji tego spotkania jest, że długofalowa i nastawiona na efekt kampania wizerunkowa jest kosztowna.

Mamy też świadomość, że promocyjne działania Adwokatury winny silnie się wiązać z akcjami edukacyjnymi czy społecznymi (jak bardzo udane akcje Izby Adwokackiej w Opolu i Katowicach pt. Bitwa Prawna). Dlatego planujemy „oszczędzać” część środków pozyskiwanych dzięki działaniom opisanym w pierwszej części naszego tekstu. Pozwoli to na dofinansowanie innych (niemożliwych do skomercjalizowania) działań Izby w zakresie komunikacji wewnętrznej, czy promocji adwokatów i Adwokatury.

 

A do zrobienia jest naprawdę wiele. Adwokatura Polska pracuje nad promocją i nowoczesną komunikacją od 2 – 3 lat, a na trwałe zmiany w świadomości społeczeństwa polskiego potrzeba znacznie dłużej. A w celu optymalizacji działań promocyjnych, musimy prowadzić je razem z innymi Izbami (ostatnio nawiązaliśmy współpracę z Izbą Adwokacką w Krakowie) i we współpracy z NRA, tak aby przekaz na zewnętrz był jednolity i spójny.

 

 

Co-working

Nie przekreślamy pomysłu biura co-workingowego, znajdującego się w siedzibie ORA i stanowiącego miejsce, w którym każdy chętny adwokat będzie mógł przyjść, usiąść i skorzystać z biblioteki prawniczej.

Jednakże, doświadczenia, które zebraliśmy, pokazują, że najkorzystniejsza (zwłaszcza dla początkujących adwokatów) jest praca w „mieszanym” środowisku co-working’owym, w którym adwokat lub aplikant adwokacki siedzi „biurko w biurko” z przedsiębiorcami z innych branż, którzy są/mogą stać się łatwo klientami takiego adwokata lub aplikanta adwokackiego. Zwłaszcza, że np. przedsiębiorcy czy członkowie branży kreatywnej na początku swojej działalności, mają zazwyczaj wiele wyzwań prawnych, a nie mają jeszcze doświadczenia pracy z żadnym prawnikiem.

Znamy wielu prawników, którzy zaczynali swoją działalność w co-working’u i dobrze wykorzystali ten czas. Dzięki temu, po kilku latach prowadzenia własnej kancelarii, wciąż pracują dla klientów, siedzących kiedyś biurko obok – a obecnie zarządzających rozwiniętymi podmiotami.

Bardzo ważne w tym kontekście byłoby, aby ORA pozyskała „wolne” biurka zwłaszcza w co-working’ach, skupiających branżę kreatywną. W tej branży rozumiejący potrzeby tego środowiska adwokat jest na wagę złota.

Jednocześnie, przy tej okazji, trzeba zwrócić uwagę na inną potrzebę budowania kompetencji adwokatów i aplikantów adwokackich – członkowie naszej Izby powinni brać udział w szkoleniach z networking’u, komunikacji i technik sprzedaży, które nauczyłyby ich, w jaki sposób powinni oni rozmawiać ze swoimi klientami, w tym również z sąsiadami z biura.

 

Dalsze szkolenia

Szkolenia z networking’u to chyba najważniejsze szkolenie, które powinno być dedykowane dla adwokatów i aplikantów adwokackich. Kto nie ma takiego talentu, może się go nauczyć.

Tym bardziej, że sukces cyklu szkoleń z metod radzenia sobie ze stresem realizowanych przez nas dla adwokatów i aplikantów adwokackich Izby, dowodzi, że zdecydowana większość chce rozwijać swoje umiejętności miękkie.

Dlatego pracujemy obecnie m.in. nad szkoleniami ze sztuki wypowiadania się, zarządzania projektami i zarządzania czasem. Przede wszystkim jednak, planujemy przeprowadzić szkolenia ze sposobów szukania pracy i pracowników, działania na rynku pracy przy udziale największych firm headhunterskich, doświadczeniu rekruterów i dyrektorów działów HR..

 

Akcja CV Foto

Choć wiele osób sobie tego nie uświadamia, szalenie ważnym elementem ofert, cv, strony Kancelarii czy choćby profilu na Linkedin jest profesjonalna fotografia. Dla wielu z nas, koszt profesjonalnej sesji fotograficznej to duży wydatek.

Dlatego jesteśmy gotowi przeprowadzić akcję, dzięki której chętni adwokaci i aplikanci adwokaccy w ciągu 1 (lub kilku dni – do ustalenia) mogliby zrobić sobie profesjonalną sesję zdjęciową z fotografem i makijażystką. Przed rozpoczęciem zdjęć, mogliby porozmawiać ze stylistką (lub stylistą), którzy podpowiedzieliby, jak stworzyć wizerunek profesjonalisty na zdjęciu (jak się ubrać, jaką pozę przyjąć, jakie otoczenie dobrać).

Ta akcja jest też bardzo atrakcyjna dla potencjalnych partnerów biznesowych, którzy mogliby partycypować w jej kosztach. Natomiast z samorządowego punktu widzenia, akcja umożliwiłaby nam porozmawianie z adwokatami i wyjaśnienie im zasad prezentacji ich wizytówek w sieci. W ramach współpracy z komisją ds. etyki i tajemnicy adwokackiej i rzecznikiem dyscyplinarnym moglibyśmy opracować standardowy wzór elektronicznej wizytówki adwokackiej (nie tylko zgodny z zasadami etyki, ale również powiązany treściowo i graficznie ze stroną izby adwokackiej w Warszawie).

 

Pomożecie?

Powyżej przedstawiliśmy Państwu kilka naszych pomysłów ułatwienia pracy adwokatów i aplikantów adwokackich oraz wyjaśniliśmy skąd wziąć na nie środki.

Mamy jeszcze wiele pomysłów na ciekawe inicjatywy samorządowe i działania na rzecz członków naszej Izby. Wiele z nich jest w dość zaawansowanej fazie realizacji. Nad częścią – zarówno ich zasadnością, jak i sposobem implementacji – wciąż się zastanawiamy. Chętnie poznamy Państwa opinię na temat wszystkich opisanych inicjatyw oraz środków pozyskiwania na nie funduszy. Mamy nadzieję na rozmowy z Państwem podczas Zgromadzenia lub na facebooku.

Byłoby nam dużo łatwiej realizować wspólne pomysły, będąc członkami Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie, dlatego serdecznie prosimy o Państwa głos w najbliższych wyborach 23 kwietnia br.

Za Państwa poparcie, pięknie dziękujemy.

Anna Atanasow

Michał Fertak

Kacper Woźniak

Radzym Wójcik

 

Przedstawione w tekście poglądy są prywatnymi poglądami autorów. Nie są oficjalnym stanowiskiem korporacyjnie.pl 

+ posts

Michał Fertak, Anna Atanasow, Kacper Woźniak i Radzym Wójcik są adwokatami, członkami Izby Adwokackiej w Warszawie

Recommended Posts

Leave a Comment

Ustawa o obligacjach. Komentarz
MAR. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie nadużyć na rynku. Komentarz
Prawo Pocztowe Komentarz
Postępowanie cywilne po nowelizacji. Komentarz dla pełnomocników procesowych i sędziów